Tuesday, July 27, 2010

yesterday is only a day..

yesterday morning, i woke up n get ready to go to work..but i want to go somewhere else first..but then everything turned upside down..i didnt go for it..but i ended up, being in my room, crying..

another test for me 2day..God, it's your will..i cant deny it..i even cant say no..but i need to accept it with an open heart..i should be thankful because my friends once said that You actually gives us the test because You still loves us..thank you Allah..

Allah, sesungguhnya hanya Kau yang mengerti apa yang ada dalam hati ini..Kau Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku, hambaMu yang hina ini..seandainy benar dugaan ini adalah setitik dari kasih sayangMu, Kau berikanlah aku kekuatan untuk menghadapinya..sayangilah hambamu ini..sekali aku terleka, Kau berikanlah peringatan kepada ku agar aku sentiasa waras dan sedar dengan kekuatan Mu..Kau izinkanlah pintu taubat terbuka untukku..

ya Allah..Kau tetapkanlah hati hambaMu ini ya Allah..tetapkanlah hatinya supaya sentiasa kuat mengingatMu..hanya Kau saja Yang Maha Pengasih dan Maha Pemurah ya Allah..janganlah Kau palingkan hatiku dari Mu dengan hanya sedikit goyahan dari dugaan Mu..aku merayu padaMu ya Allah, Kau kuatkanlah pegangan ku, cekalkanlah hatiku, lapangkanlah dadaku, tabahkanlah jiwaku dalam menghadapi sgala kemungkinan..utuhkanlah iman dan taqwaku..tinggikanlah maluku..

Allah, Kaulah tempat kumengadu..Kau memiliki lautan rezeki yang tak bertepi..berikanlah aku secedok rezeki dari lautan Mu..kurniakanlah aku rezeki sekadarnya agar aku tidak leka dengan nikmatMU..aku bersyukur dengan segala nikmat yang Kau berikan..

ya Allah, sesungguhnya Kau lah yang Maha Mendengar dan Pengkabul doa..aku berserah padaMu..

No comments: