Sunday, December 21, 2008

1st post in malay..??

I

di tengah sepi yang membingit
melihat muka dan rupa yang kutahu
tapi tidak kukenal
mereka mengendahkan diriku
tapi dalam masa yang sama
aku di pinggiran
aku mencari
namun tiada erti
aku mengagau
namun kelihatan seolah aku hanya mengigau
di tengah lautan manusia
aku keseorangan
di tepi sungai yang tiada siapa
aku berteman
memerhati diri sendiri
muhasabah, menginsafi
betapa sekiranya
ketika aku berteman,aku keseorangan
ketika aku keseorangan,aku berteman

II
benarkan aku berkata
aku adalah aku
yang bukan sesiapa
aku hanya aku
tanpa apa-apa
kau tak perlu kata apa
biarkan hanya aku yang berkata
kerana hanya aku yang berhak
atas diriku sendiri
pura-puramu hanya mainan
yang kononnya faham dan mengerti
aku berdiri hingga hari ini
jatuh duduk bangun ku
kau hanya memandang
payah aku juga

~kusha~


dsbbkan sjak n in malay,so post n pn in malay la ek..just ttarik ngn dis sjak sbb ble sya bce seolah2 trasa diri sendri dibawa masuk as d persona dlm sjak 2..dlm part I 2,kdg2 kte akan alami keadaan cm 2 kan..kt kat tgh2 rmai org,tp kt rse sunyi sgt..kt ada kwn,tp kt rse lonely..rs cm ada smthg yg kosong..dat's y ble kt sowg2 2,sebaik2 ny kt ingt2 blk n muhasabah dri blk kan..mgkn ada yg kt tlpe..dari 1 view yg lain lak,sjak n cm nk bgtaw yg owg yg wat sjak n msh tcari2 kawan,rakan,sahabat,@ teman sejati lg.."ketika aku berteman,aku keseorangan"..ada something yg penulis n nk bgtaw tp dia berselindung..seems dia lbh suka berahsia..kwn2 dia cme kawan yang hanya ketawa bersme tp bkn sahabat yg diperlukan sebenar2 nya..seolah2 dia merintih yang dia diketepikan..
sjak dia yg ke2 lak,dia menegakkn ego..dia menegaskan yg dia cme mahu mjd drinya sendri..dan dia n gak cm bg warning kat org lain jgn wat persepc tntg diri dia..sbb bg dia,xde owg yg btl2 knl dan fhm dia kcuali diri dia sndr..

sya tertarik dgn sjak kusha n sbb dpt rse jujur dia dlm sjaknya..siapa kusha??ntah la..xpnh lak dgr nme dia b4 n..really intrested nk knl ngn dia sbb sya pnh rse apa yg dia rse..kdg2 kt mnutup hijab kt sndr xnk knal siapa kte sbnr ny..apatah lg nk bg owg lain knl kte spnuh ny..mybe sbb 2 kdg2 kt rse tpinggir..just b urself,but if cant,b a person dat can make other people happy..

No comments: